2012. július 4., szerda | By: Sütis néne

Fagylalt gép nélkül és gyorsan! :-)


Namármost! Ilyen melegben nemigen készül más édesség, mint fagyi. Gyakorlatilag mióta kánikula van, mindig van belőle a fagyóban. :-) Az alábbiakban olvasható az eredeti, ami egy nagyon jó recept! Mérges is vagyok, mert úgy emlékeztem, lefotóztam az általam készítettet is, de nem találtam a bejegyzést, ezek szerint vagy elszállt, vagy fel sem tettem. Most már mindegy....

Annyit ezért megjegyeznék a recepthez, hogy én pluszban beleolvasztottam még egy tábla étcsokit is, mivel a kész massza nekem nem volt elég csokis. A lányomnak nagyon ízlett(nekem is).
Az eredeti recept innen származik:

(egyébként ez a tökéletes édesség ez után a borzasztó hét után ( melynek jelzem még nincs vége!!! és úgy érzem nem is lesz soha.....
szóval eddig a nagy melegnek hála, sikerült a bal fülemet megfájdítani (hála a ventillátornak), aztán a jobb szemem gyulladt be, most is fáj (milyen jó is a huzat a kocsiban! ), és ennek tetőzéseként ma sikerült egy jót rúgnom a kocsiajtó sarkába, mikor kiszálltam a 60 fokos belső térből, és már csak hápogni tudtam az oxigénhiánytól, ezért ki kellett nyitnom minden  ajtót, na ekkor történt az affér... mely során a kislábbujjam körmétől valószínű elbúcsúzhatom... )
és ha már itt tartunk megnéztem a neten, hogy a gombák(pollenértékek) mennyisége a levegőben extrém! na nem mintha nem tudnék róla.... képzelem, mit gondolnak rólam, mikor a 40 fokban tüsszögök és folyik az orrom, kapar a torkom.....szóval sikeresen előjött az allergiám is...én mondom "csúcs" érzés!!!
na de ennyit a panaszkodásról (olyan jó dolog, hogy meghallgattok....hehe,  a net előnyei.. :-DDD ). azért remélem a nyaralásra nem bottal vagy járókával fogok elindulni... ezek után... ;-P

na de itt a recept is, hisz elvégre ez egy gasztroblog akar lenni:

Kakaóparfé

Hozzávalók:
3 tojássárgája,
2,5 dl tej,
15 dkg porcukor,
1 mokkáskanál liszt,
3 mokkáskanál kakaópor,
2 zacskó vaníliáscukor,(én ezt kihagytam)
5 dl habtejszín.(ennek felét Hulala adta, mert volt még megbontva)

 Elkészítése: Egy lábasban kikavarjuk a tojássárgákat a cukorral, hozzáadjuk a lisztet és a kakaót, majd apránként a tejet. A lábast csendes lángra tesszük s állandóan kavargatva addig főzzük a folyékony tejes alapot, amíg besűrűsödik. Kihűtjük, majd hozzákeverjük a kemény habbá vert tejszínhez. Fóliával bélelt őzgerincformába töltjük és 4-5 órára fagyasztóba tesszük.

Ez a mostani (a fenti képen) ugyanúgy készült mint a csokis (és persze megjegyzem hogy én szokás szerint nem apránként tettem bele a lábasba a hozzávalókat, hanem mindent egyszerre, és csak simán összekevertem, majd sűrűre főztem :-D ), annyi különbséggel, hogy a masszából kihagytam a kakaót.
Mikor kész volt a krém, kétfelé vettem, az egyikhez kevertem kakaót és olvasztott étcsokit, míg a másikhoz vaníliaaromát. Egyébként az egész masszához hozzáadott cukor is házi vaníliás cukor volt. Ezután mind a két részhez hozzáforgattam a habot, majd folpackkal bélelt püspökkenyérformába rétegeztem és pár órára fagyasztóba tettem.
Könnyű szeletelni, nem kell kanállal meregetni, mint a szokásos fagyiknál, és mérgelődni, hogy nem jön ki az edényből....mivel itt szépen kifordul a formából, és folpackban továbbra is tárolható. késsel szépen lehet vágni, plusz nem lesz jégkristályos, annak ellenére sem, hogy nem kevergetjük fél óránként!!!
Mennyei! :-)