2011. augusztus 27., szombat | By: Sütis néne

Levendulás aprósüti


Sok gasztroblogon olvasom, hogy mivel ilyen dög meleg van, a konyha közelébe se mennek. De jó nekik, hogy megtehetik.....akkor viszont mit eszik a család, kérdem én?! :-)

Nos, én bizony bemegyek a konyhába, és főzök, sütök ilyen kánikulában is. Nem mondom, hogy élvezem, de muszáj....bár múltkor, mikor volt rá lehetőségem és egy egész napra egyedül maradtam itthon , rájöttem hogy valószínűleg feleennyit sem konyháznék, mint jelenleg....de mivel ez nem így van....

Ezekben a napokban is készült mindenféle étel, olyan hétköznapi szinten...ezekről nem regélek, mert igazán semmi különös....viszont készítettem egy kis túrós rétest(persze nem házi tésztából, annak neki nem állnék), aztán most hűl a citromos álom nevű, sütés nélküli csoda( a hétvégére, mert volt hozzá egy kis maradék, tejszín, meg maradék joghurt, tejföl, stb....így hogy ne menjenek tönkre, gyorsan összedobtam belőle  a sütit).

Ó  és igen, mivel szépen virágzott  a levendulám, izgatta a fantáziám a levendulás süti is, tehát nekiálltam. Ha már egyszer a konyhában kellett állnom, akkor oly mindegy, hogy csak a gázon fortyogó ételtől, vagy a sütőtől folyik-e rólam a víz.... :-)

Szóval keresgéltem recept után és Piszkénél találtam meg azt, amit el is készítettem.
Szerintem érdemes kipróbálni, mert érdekes ízvilágú, finom sütiről van szó.
A tetején a kristálycukor egyrészt mutatós, másrészt ropogóssá teszi, mikor beleharapunk.
A süti maga viszont nem kemény , inkább puha , omlós jellegű.
Érdekesség hogy akik megkóstólták, nem jöttek rá, milyen növény van benne(amin meglepődtem), csak miután elárultam, ismerték fel, hogy tényleg....addig csak annyi, hogy olyan ismerős, de a találgatáskor épp csak a közelében jártak...:-)

Levendulás aprósüti

Hozzávalók:

- 6,5 dkg finomított kristálycukor

- 1 ek. szárított levendulavirág (kimértem: 3,5 gr)(az enyém friss virág volt)

- 14 dkg vaj

- 1 teáskanál reszelt citromhéj(én még 1 fél citrom levét is beletettem)

- 24 dkg liszt

- 3 tojássárgája( 2 sárgát használtam)

- 1 csésze porcukor(én kristálycukrot használtam)

A hozzávalókat egy tálban kimértem, majd kézzel összegyúrtam. Folpackban fél órát pihent a hűtőben.
Ezután kinyújtottam, kiszúrtam, egyik felét cukorba mártottam és sütőpapírral bélelt tepsiben 15 percig sütöttem. Figyelni kell, nehogy megégjen!