2010. július 6., kedd | By: Sütis néne

Csokoládés-mogyorós ribizlitorta



Nemrég leszedtem a ribizliket a bokorról. Nyersen nem nagyon esszük, így sütibe ment. :-)
Kapóra jött Piszke ribizli tortája, nagyon-nagyon finom !!!!!
Nem túl édes, könnyű, igazi nyári édesség.
A receptet idemásolom, mert így jó ahogy van. Amit én módosítottam, csak picit, azt melléírtam)

És hogy milyenek a gyerekek( aki még nem tudná:-D): a lányzóm nagy evőkanállal ette a (savanyú....)ribizlit, élvezettel nyalogatta a ki a tejszínt és nagy falatokkal ette a kész piskótát is. Deee!!!!! Egyben összerakva a sütit nem volt hajlandó még csak meg sem kóstolni.... ;-P

Csokoládés-mogyorós ribizlitorta


Hozzávalók(26 cm-es formához):


15 dkg liszt

10 dkg darált mogyoró

3 ek.kakaópor

2 tk.sütőpor

10 dkg puha vaj

12 dkg cukor

4 tojás ( én 5-öt tettem bele)

10 dkg étcsokoládé



-a töltelékhez:

3 dl tejszín ( 4 dl-el csináltam, kellett is ennyi szerintem)

1 ek vaníliás porcukor

fél kiló leszemelt ribizli

1 habfixáló

0,5 dl piros gyümölcsszörp vagy valamilyen gyümölcslikőr/vodka/konyak (nekem volt házi meggyszörpöm)



A sütőt 180 fokra előmelegítettem.

Az első négy - száraz - hozzávalót összekevertem. A vajat habosra kevertem a cukorral, hozzáadtam a tojások sárgáját és a mikróban 400 watton 3 perc alatt megpuhított étcsokit.
A száraz és nedves hozzávalókat összekevertem (nagyon sűrű massza lesz), majd az 5 tojásfehérje keményre vert habját két részletben beleforgattam - az első adagot alaposabban, hogy fellazítsam a tésztát, a másodikat már óvatosabban, ne törjön össze a hab.

Sütőpapírral bélelt 26 cm-es formában eligazítottam a sűrű tésztát, ami 30 perc alatt tökéletesre sült - ekkor már tisztán jött ki belőle a beleszúrt hústű.

Kihűlés után a tortalapból egy félcentis réteget levágtam és morzsásítottam. A megmaradt lapot fél deci málnaszörppel megcsöpögtettem, rákentem a habfixszel és porcukorral felvert, ribizliszemekkel kevert tejszínt, a tetejére szórtam a morzsát és egy éjszakára behűtöttem.