2009. július 12., vasárnap | By: Sütis néne

Rózsaszín puncsfagylalt



Puncsfagylalt

Hozzávalók: 2 dl tej, 2 dl tejszín, 1 ek. rum (vagy több is lehet), 4-5 ek. cukor,
1/2 ek. baracklekvár, 1-2 ek. házi céklasűrítmény, mazsola

Mindent összekevertem, kis időre hűtőbe ment, aztán a fagyigépbe.
Dupla adaggal ajánlom készíteni, mert nem lesz belőle túl sok.
Mivel nem főztem össze tojások sárgájával, emiatt nem kellett egy éjszakát várni a hűtésével, tehát gyorsabban kész! ;-)
Igazi puncsfagyi íze és színe lett!!!!! megjegyzem a fagyik közül a puncsfagyi a kedvencem, már nagyon régóta...

A szép rózsaszín színt úgy értem el, hogy kiástam egy kis fej céklát a földből, mostam és meghámoztam, majd kevés vízzel megfőztem. Ezután öntöttem hozzá egy kevés rumot, és összeturmixoltam. Gyönyörű szép lett tőle a fagyi, ízében pedig semmit nem érezni, hogy cékla lenne benne.:-)

4 megjegyzés:

murok marci írta...

már régen szerettem volna tudni, mitöl lesz a puncs fagyinak olyan zép színe;-) nagyon szép lett!

t3v, az okostojas írta...

Én még csak főzött (tojásos) puncsfagyit próbáltam céklalével színezni, de a gyönyörű sárgája színe durván átütött, és a végeredmény barna lett :)

nokedli, a főzött puncsfagyi egyszerű vaníliafagyit, amit ételszínezékkel rózsaszínítenek, és rummal "puncsosítanak".

Ancsika írta...

Remek fagyit alkottál! Igazán jó ötlet a céklalé! :)

Sütis néne írta...

köszi a dícséreteket! :-)

t3v!én is tapasztaltam már (igaz nem fagyi esetében), hogy tojássárgával a rózsaszín csunyi lesz! de ez a fagyi tojás nélkül is finom lett! ;-)