2008. július 13., vasárnap | By: Sütis néne

Toszkánai csokoládétorta


Mióta olvasgatom a gasztroblogokat, egyre több olyan receptet mentek el, melyet majd valamikor ki szeretnék próbálni....
Így került sor erre a süteményre is. ;-)
Meg is mutatom , hol található ez a finomság:
idemásolom, hogy könnyebb legyen nektek, ne kelljen kattintgatni! ;-)

TOSZKÁNAI CSOKOLÁDÉTORTA

20 deka keserü csokoládé, 20 deka vaj, 10 deka liszt, 30 deka cukor, 6 tojás.

A sütöt 180°C-ra felfüteni, egy kerek, 26 cm-es átméröjü formát sütöpapírral kibélelni.
A csokit, forró vízfürdöben, a vajjal együtt felolvasztani.
Elektromos habverövel összekeverni a lisztet, cukrot, tojást, míg egy világosabb massza nem lesz.
A felolvadt csokit óvatosan hozzákeverni, a formába önteni és kb. 35-45 percig sütni. A torta a tetején kemény, belül krémes.
A felvágás elött, teljesen lehülni hagyni.

Tényleg nagyon finom, hamar elkészíthető, és felettébb laktató ez a torta!
Ajánlom mindenki figyelmébe! :-)
(megjegyzés: én 170 fokon sütöttem, légkeveréssel, és kb. 37 percig)

10 megjegyzés:

mariam írta...

Szia, Sütisnéne!:)

Küldök Neked üveggolyókat, ha van kedved velünk játszani, kérlek gurítsd Te is tovább őket!
Üdv: Tortaimádó (Marica)

Melinda ékszerei írta...

Én most sütöm! Már 50 perce és a közepe még nem jó! Tudom, hogy annak puhábbnak kell maradnia, de ez nagyon folyik! Most már 200fokon sül :( Lesz még belőle valami?

Melinda ékszerei írta...

Na, megsült, azaz kivettem, talán 60 perc után! Kívül valóban kemény, törik! Tudom le kellett volna teljesen hűteni, de kíváncsi voltam milyen! Megvágtam! Belül tényleg krémes, de még meleg :( Szerintem nagyon jó lesz, ha hideg lesz :) Legalábbis, remélem

Sütis néne írta...

remélem hidegen is ízlik antamelin! :-)

Melinda ékszerei írta...

Nagyon finom lett! Ma ebéd után ettük meg a párommal a maradványokat belőle :)

Névtelen írta...

Szia Sütis néne ! Most sütöttem meg a tortát, külsőleg hasonló deee az enyémen egy világos szinü repedezett réteg alakult.Azt ,hogy ízlett arról írni fogok üdv Éva

Névtelen írta...

Sziasztok!

NAgyon-nagyon finom ez a torta, csupán annyi gondom lenne vele, hogy sütés közben a torta felpúposodik, egyszer egy 23 cm-es formában sütöttem, abból ki is bújt egy időre :-), s ha kiveszem, akkor összeesik a felére, s a teteje csúnyán berepedezik.
Valami ötlet? Mindent úgy csináltam, ahogy a recept van.

Bár lehet, hogy ettől lesz csak még természetesebb :-).

Sütis néne írta...

Szia Éva! Igen nálam egy picivel világosabb szokott lenni a teteje.de az még nem gond! :-)

Sütis néne írta...

Kedves Névtelen! esetleg próbáld nagyobb formában készíteni, akkor nem mászik ki belőle.;-) egyébként az normális, ha berepedezik a teteje. én ezért szoktam megfordítani, így az alja lesz felül, ami szép sima.

Heléna írta...

Szia! Én is megcsináltam ezt a tortát, de tettem bele pudingos-olvasztott csokis-tejszínes krémet (a családom jobban szereti a krémes dolgokat), és nagyon finom lett! Köszönöm, hogy megosztottad velünk ezt a receptet! :)