2008. január 9., szerda | By: Sütis néne

Vitamin édességnek álcázva ...


Nos, természetesen arról lehetne vitatkozni, hogy mennyi vitamin marad a megsütött sárgarépában, hisz erről van itt szó - répa tortától!-de ahhoz nem fér kétség hogy finom! ;-)

Még sosem sütöttem, de gondoltam így tél közepén jó lesz kipróbálni, hisz valamilyen szinten azért csak egészséges, ha a vitamin szempontjából kevéssé is, de a rost tartalmától mindenképp!

Míg készült a répa-azaz reszeltem,- lányzóm nagy élvezettel rágcsált is belőle!

Remélem a tészta is ízlik majd neki!

Amire még kíváncsi leszek, hogy mit szól hozzá a "ház ura", aki hááááááát eléggé válogatós....mindenesetre ha megette, és véleményt mondott, csak akkor tudatom vele, hogy mi volt benne. ;-D

Tehát következzék a recept, ahogy én készítettem:


Répa torta


Hozzávalók:

- 35 dkg megtisztított, apróra reszelt sárgarépa

- 1 dl olaj

- 1 dl tejszín

- 1 citrom reszelt héja

- 25 dkg cukor

- 25 dkg liszt(ennek egy része lehet teljes kiőrlésű is)

- 4 tojás

- 1 tk. őrölt fahéj

- 1 tk. őrölt gyömbér

- mehet bele még dió, mogyoró, mandula, mazsola- ki mit szeret


Az elkészítés menetét nagyon nem részletezem, hisz tulajdonképp egy egyszerű piskótát készítünk.

Annyit azért megjegyzek, a sárgarépát akkor tettem hozzá, mikor a tojássárgás massza már kész volt, majd ezt is jól elkevertem benne. A habbá felvert tojásfehérjéket ezután kevertem csak hozzá.

Arra figyeljünk, hogy ennek a tortának hosszabb a sülési ideje, mint egy normál piskótának.

Nálam kb. 50 perc ( a megszokott 25- 30 perccel szemben) alatt készült el, a szokásos hőfokomon, azaz 165 fokon.

Ha valaki úgy gondolja, bármilyen krémmel meg lehet kenni, de így magában is finom.

Én a biztonság kedvéért azért készítettem hozzá egy citromos-vaníliás önetet.

Ez annyiból áll: elkészítettem egy adag vaníliás pudingot, kicsit hígabbra mint az pudingnál szokásos, majd melegen hozzákevertem egy citrom kifacsart levét(már csak a vitamin miatt is jó! ;-), és kb. 10-15 dkg margarint. Természetesen ízlés szerint édesítve-közben kóstolgatva ;-)


utólag még megjegyezném, ízre nagyon hasonló a reszelt almával készült sütimhez! este a párom le is ellenőrizte, elsőre arra tippelt! ;-) aztán a eljutott végül is a répához is... azt mondta egész jó, végül is megette! :-)

2 megjegyzés:

Pirikenagyi írta...

Atyaisten! Tíz éve nem eszel húst? Minden elismerésem! Én mindig csak fogadkozom, hogy mától, holnaptól, volt már egyszer, hogy két hétig is kibírtam. Ezek szerint te nagy vegetáriánus szakértő vagy, írhatnál erről is a blogodon, biztos nagy siker lenne.

Sütis néne írta...

Hát nem olyan nagy dolog ám!
amúgy én azért is nem merülök el jobban ebben a témában, mert vannak kimondottan vegás blogok.
és persze azért is mert sütni jobban szeretek!;-D
ha pedig neked nem megy, nem kell erőltetni.én így jobban érzem magam,és könnyen el is hagytam a húst... de pl. a családomban mindenki más nagy húsevő!;-)